VEZI AICI CONFERINȚA INTEGRALĂ
ȘTIINȚA PROMOȚIILOR
Sunt mari, chiar foarte mari, din ce în ce mai mari. Discounturile promoţiilor de preţ sunt de regulă peste 20% şi frecvent peste 30%. Un -10% a devenit substandard. Aici ne aflăm acum.
Sunt mari, chiar foarte mari, din ce în ce mai mari. Discounturile promoţiilor de preţ sunt de regulă peste 20% şi frecvent peste 30%. Un -10% a devenit substandard. Aici ne aflăm acum.
Oportunitatea creşterii procentajelor de discount e imposibil de contestat când inflaţia - deja aproape 10% şi cu tendinţa de a urca abrupt, propulsată fiind de preţurile energiei şi gazelor (şi nu doar de acestea!) -, micşorează semnificativ puterea de cumpărare. Dacă shopperii se bucură de valurile de promoţii cu discounturi de nivel 20+%, 30+% sau chiar superior, trade marketerii, brand managerii, achizitorii şi specialiştii din pricing ştiu că păşesc pe un teren alunecos, unde derapajele pot apărea la o mişcare insuficient controlată sau la greşita anticipare a manevrelor celorlalţi.
Promoţiile de preţ sunt ca reacţiile în lanţ: odată amorsate, se întreţin de la sine, într-o continuitate de tip provocare – răspuns la provocare, ba chiar au tendinţa de accelerare în frecvenţă / durată, procentaj de discount, coş de produse etc.. Aici intervine ştiinţa de a gestiona aceşti parametri pentru a asigura sustenabilitatea acţiunilor de trade şi, în consecinţă, a iniţiativelor în favoarea consumatorilor, a puterii lor de cumpărare într-un context teribil de complicat, dar şi diferit de alte perioade dificile.
Este oportun să discutăm pe larg despre tendinţele promoţiilor de preţ în 2022, iar ediţia a 11-a a Trade Marketing Congress este ocazia potrivită. Să discutăm, aşadar, despre:
Un eveniment online, transmis livestreaming pe pagina de facebook a revistei Piața.
9:00 Bună dimineața!
9:10 Sesiunea 1 – Promoţiile de preţ, încotro ?
Vorbim despre:
• Ce impact au avut promoţiile asupra vânzărilor? Ce efect are creşterea discountului asupra volumului vânzărilor? Dar asupra traficului în magazine?
• Să discutăm contrafactual: Ce ar fi fost dacă discounturile nu ar fi atins nivelul de acum?
• Este sustenabil actualul nivel al discounturilor din promoţii?
• Care sunt tendinţele în evoluţia coşului de produse aflate în promoţie în lanţurile de retail? Cum sunt folosite aplicaţiile de mobil ale retailerilor pentru optimizarea promoţiilor?
• Ce noi mecanisme ale promoţiilor s-au remarcat recent?
11:10 Pauză
11:20 Sesiunea 2 – Viaţa în promoţie, viaţa după promoţie
Vorbim despre:
• Cum este influenţată percepţia shopperului despre brand de promoţiile de preţ? Şi cum văd shopperii brandurile care nu le oferă promoţii?
• Cum interpretează shopperii discounturile masive din promoţii? Şi cum ar percepe o micşorare a acestora în viitor?
• De ce sunt mai rare promoţiile multipack?
• Într-un prezent dominat de discountul cu gabarit sporit mai e loc pentru creativitate în promoţie? Câtă libertate de mişcare au creativii şi cât loc pe piaţă este pentru realizările lor?
• Ce promoţii Out of the Box am remarcat recent?
13:30 Scurte concluzii şi încheiere.
S.C. PIATA TRADE SERVICES SRL
Punct de lucru: Strada Dr. Constantin Severeanu, nr. 22, sector 5, Bucuresti
Cod Unic de Inregistrare: RO 32819829
Nr. Registrul Comertului: J40/2061/2014
Email: office@piatatrade.ro
Telefon: 0741 278 651